Diskutē par komunikācijas izglītības tendencēm un darba tirgus pieprasījumu



18.janvārī Kultūras ministrijā (KM) pirmoreiz kopīgā sanāksmē tikās mediju organizāciju un komunikācijas studiju programmu pārstāvji. Sanāksmes mērķis – veidot dialogu starp nozares pārstāvjiem, lai pilnveidotu sadarbību, apzinātu problēmas un meklētu tām risinājumus. Lai arī daudzi nozares profesionāļi ir studiju programmu pasniedzēji, būtiski regulāri tikties, lai nodrošinātu informācijas apmaiņu, apspriestu komunikācijas izglītības tendences un darba tirgus pieprasījumu.



Sanāksmē tika diskutēts par komunikācijas un mediju studentu profesionālajām interesēm un iespējām strādāt komunikācijas jomā. Tika apspriesti jautājumi, kas ir tās galvenās zināšanas un prasmes, kuras studentiem komunikācijas studiju programmā „jāiedod” neatkarīgi no tā, vai tā ir akadēmiska vai profesionāla studiju programma. Piemēram, izskanēja viedokļi, ka neatkarīgi no studiju programmas svarīga ir kritiskā domāšana un medijpratība, izpratne par mediju redakcionālo neatkarību, žurnālistikas standartiem un ētiku.


Tika diskutēts arī par studentu prakses laiku, ar to saistītiem problēmjautājumiem un to iespējamiem risinājumiem. Piemēram, medijiem ir atšķirīga pieredze tajā, vai prakses vadītāja darbs tiek papildus apmaksāts vai nē; jautājumu, kā varētu padarīt pilnvērtīgāku un gan studentiem, gan prakses nodrošinātājiem izdevīgāku prakses laiku. Tika runāts arī par studiju programmu sadarbības projektiem - kopīgiem studiju kursiem, semināriem, vasaras skolām, vieslekcijām u.tml. - esošo situāciju un nepieciešamajiem apstākļiem, lai sadarbība būtu aktīvāka u.c.


Tika apspriesti arīdzan priekšlikumi par to, kā Kultūras ministrija varētu līdzdarboties mediju studiju programmu, mediju organizāciju un studiju programmu savstarpējā dialoga pilnveidē.


Baltijas Mediju izcilības centra izpilddirektore Rita Ruduša norādīja: „Man kā neakadēmiskās žurnālistikas izglītības pārstāvei bija vērtīgi piedalīties diskusijās, lai varētu attīstīt sadarbību ar akadēmisko vidi, tostarp, starptautiski atzīstamu ekspertu piesaistē”.


Regulāru mediju profesionālo organizāciju un studiju programmu pārstāvju tikšanos paredz Latvijas mediju politikas pamatnostādņu 2016.-2020.gadam īstenošanas plāns.

 


Informāciju sagatavoja:
Lita Kokale,
Kultūras ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
67330343, 26469946
Lita.Kokalee simbolskm.gov.lv



P O T C P S Sv
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Aptauja

Kurā jomā, jūsuprāt, radošās industrijas sniedz visnozīmīgāko ieguldījumu?

Uz augšu